מה זה בעצם טיפול מקוון?
טיפול מקוון הוא טיפול לכל דבר שמתקיים בשימוש במגוון אמצעים דיגיטליים, לדוגמא שיחת וידאו, שיחת טלפון או מידע כתוב שמועבר במייל. הגישה הטיפולית והידע המקצועי זהים לטיפול המתקיים בחדר הטיפולים המסורתי. אופי התרגול וההדרכה יכול להשתנות.
הטיפול יכול להיות אישי או קבוצתי.
למי הטיפול המקוון מתאים?
לאדם או משפחה שמעוניינים בטיפול אותו יקבלו בביתם, ויש ברשותם תקשורת אינטרנט טובה לאפשר שיח רציף עם המטפל. זו נקודת הפתיחה. ההחלטה הסופית על ההתאמה תוכל להתקבל רק לאחר התנסות בפועל ובחינה משותפת של המטופל ומטפל על יעילות השימוש באמצעי זה להשגת המטרות שנקבעו .
כיצד מתבצע הטיפול בפועל?
לאחר שיחת הכרות ואיתור צרכים תוצע לכם תוכנית טיפולית הכוללת מספר מפגשים התחלתי ופירוט סוג הטיפול המבוקש. המטפל ייצור עמכם קשר טלפוני ויתאם מועד מתאים לכם וינחה אותכם לציוד הנדרש. הטיפול עצמו יכול להינתן למטופל עצמו או למטופל ולמלווה מטעמו אם מדובר בקטין או אדם הנזקק לסיוע. המפגש הראשון ייוחד להערכה של תחום הטיפול וקביעת מטרה לטיפול.
האם צריך הפניה מקופת חולים, או מסמך כלשהו מגורם רפואי?
בעת ביצוע שיחת ההכרות יבקש ממך המטפל להעביר מידע רפואי רלוונטי לטיפול המבוקש. אין צורך בהפנייה רפואית לטיפול עצמו.